Kenapa La Cepat Sangat Korang Blah Eh, Tak Sempat Pun Nak Berdoa Berjemaah…

ini kisah benar. aku rasa semua lelaki menghadapi situasi ini

masa khatib baca khutbah, punyalah ramai yang menunggu

tersengguk2 pun kira menunggulah kan. hehe 🙂

then kita solat jumaat. pastu imam selesai salam ke-dua

tamatlah sesi solat pada jumaat itu

– – – – –

cuma. aku terfikir kenapa cepat sangat makmum semua blah lepas salam ke-2

tak menyempat2 nak berdoa secara berjemaah dengan imam pun

ramai plak tuh yang blah. berduyun2 aku tengok

ada chendol ke apa kat belakang masjid eh ?

ke ramai nak terkucil ke tandas. or mengejar asam pedas linda onn ?

ntah2 nak mengejar dadih sejuk lagi special kat luar pagar kot

or nasi beriyani gam kat tepi masjid. perghhhhhh pekena dengan bandung soda

memang berdesup la aku blah. hehe

dem. termengarut pasal beriyani gam ni pehal dowh !

– – – – –

hehe musykil aku. kita dah solat penat2 2 rakaat

apa ! hengat senang ke nak solat 2 rakaat dengan khusyu’ eh

susah ok. dengan segala macam gangguan, bunyi la, sejuk sebab air-cond la. hehe 🙂

so lepas kesusahan bersolat, apalah salahnya kita dok kejap dalam 5 minit menunggu bersama2 imam membaca doa

kan ke lebey baik berdoa berjemaah kan.

lepas je imam habis doa, aku toleh kiri toleh kanan, semua sudah hilang

apa sudah jadi hakuto ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 responses to “Kenapa La Cepat Sangat Korang Blah Eh, Tak Sempat Pun Nak Berdoa Berjemaah…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.