Pisang Kaki kat Pasar Malam Melawati

Live Update: 8 Dec ’09, 7.39pm PKT PST
From: Nokia E71
Author: KNizam

Bila aku tengok pisang kaki neh aku teringat masa mula2 aku sampai kat islamabad
Masa tuh tengah musim buah pisang kaki neh la
Tetiap hari hotel akan letak pisang kaki neh kat bilik
Sedap gak la buah pisang kaki neh
Rupa dia mcm tomato tapi rasa mcm ala2 pear pun ada. Hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

24 responses to “Pisang Kaki kat Pasar Malam Melawati

  1. Terus terang cakap.. aku pun baru kenal pisang kaki ni minggu lepas…
    nampak kat pasau malam tmn maju

    Reply

    KNizam Reply:

    zool : hehe aku datang pakistan baru la perasan buah neh sebenarnya tau hehe ๐Ÿ™‚

    Reply

  2. tak pernah makan pun kaki pisang neh

    Reply

    KNizam Reply:

    axim : hehe kena cuba la kalo mcm tuh ok. hehe ๐Ÿ™‚

    Reply

  3. Selamat Pulang Nizam ๐Ÿ™‚

    Reply

    KNizam Reply:

    adam : hehe tengkiu2 ya ๐Ÿ™‚

    Reply

  4. pisang kaki? sungguh aku xpenah dgr dan xpenah kenal pun…
    lepas nie bleh ler jln2 g cari kot…
    kenapa namanya pisang? sedangkan ianya bulat mcm tomato?

    Reply

    KNizam Reply:

    ejam : hehe aku pun x sure sapa la bagi nama pisang sedangkan berntuknya x de rupa pisang pun kan. hehe ๐Ÿ™‚

    Reply

  5. Sedap ker pisang kaki tue ??? cam besh jee

    Reply

    KNizam Reply:

    kisahsensasi : rasa mcm epal je sebenarnya tau hehe ๐Ÿ™‚

    Reply

  6. oh, tak pernah tau pasal pisang kaki… tapi pasal persimmon pernah ler merasa jus nyer… jus jer la…

    Reply

    KNizam Reply:

    grafique : hehe cubalah mesti nak lagi tau. hehe ๐Ÿ™‚

    Reply

  7. yoy~ tak pernah makan. tapi pernah tengok dan pernah tahu nama dia ๐Ÿ™‚

    Reply

    KNizam Reply:

    tmu : hehe dah cuba ke belum eh ?

    Reply

  8. Pingback: Pisang kaki yang tiada kaki

  9. Kat Taiwan berlambak pisang kaki… maybe yang kat M’sia pun dtg dari sana kot… hehe

    Reply

    KNizam Reply:

    miga : yep aku rasa buah neh import. mana pernah nampak pokok dia kat malaysia. seasonal fruit neh kot. hehe ๐Ÿ™‚

    Reply

  10. x sedap lah… tp klo nak tau, kena cuba sendiri, baru ada pengalaman… rasa dia x le teruk sgt, tp x kena dgn selera sy.. huhuhu

    Reply

    KNizam Reply:

    atie : hehe mcm epal kan rasa dia. hehe ๐Ÿ™‚

    Reply

  11. x de gak… tp rasa tawar sikit.. x tau mcm mane nak ckp, klo nak tau, kena rasa sendiri.. esok2 klo ada org tya, bleh le jwb… x de le kena temberang.. huhuhuhu

    Reply

    KNizam Reply:

    atie : hehe saya rasa ada manis2 la sket kan. hehe ๐Ÿ™‚

    Reply

  12. ape pasal lain jer ropenye pokok pisang kaki yg aku tanam…

    Reply

    KNizam Reply:

    chekpie : mungkin species berbeza kot hehe ๐Ÿ™‚

    Reply

  13. Saya pernah makan pisang kaki ne tapi yg dh dikeringkan, yg basah x pernah makan. Memang sedap, lemak berkrim. Dulu saya x tau nama dia pisang kaki. Yang saya tahu tu buah kesemak. skg dh tau. macam mana nk dapatkan benih nya. boleh ke tanam kat malaysia ne?

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge