Berhati-hati Jika Mahu Menghulurkan Derma Kepada Kanak-Kanak Di Khagan Valley

Live Update: 4 Jun ’10, 12.51pm PKT PST | From: Nokia E71, Nokia N97 or iPhone 3Gs | Author: KNizam

sepanjang jalan di naran dan kaghan valley kita akan ketemu dengan kanak2 ini
rupa mereka comot namun hati mereka bersih
setiap kali saya ketemu dengan mereka, pasti saya akan memberhentikan kereta
saya akan memberikan sedikit wang kepada pemandu untuk diagihkan kepada mereka
jangan sesekali membuka dompet di hadapan mereka
mereka agak agresif tapi berhati mulia
puas betul bila tengok wajah kegirangan mereka selepas menerima wang yang tidak seberapa daripada saya
bersedekahlah selagi termampu
hidup kita cukop singkat
bahagiakanlah mereka
kelak kita juga akan bahagia di sana. amin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 responses to “Berhati-hati Jika Mahu Menghulurkan Derma Kepada Kanak-Kanak Di Khagan Valley

  1. Alhamdulillah.. Semuga semakin murah rezeki bro ๐Ÿ™‚

    Reply

    KNizam Reply:

    blue : aminnnn hehe ๐Ÿ™‚

    Reply

  2. tiap mereka berdoa kepada kau….

    biar banyak rezeki boleh bantu lagi kami disini ๐Ÿ™‚

    Reply

    KNizam Reply:

    tmu : aminnn hehe ๐Ÿ™‚

    Reply

  3. semoga dimurahkan rezeki….
    bagus tu..=)

    Reply

    KNizam Reply:

    syahril : hehe tu la kan. dah jarang plak bagi sedekah lately ni kan hehe ๐Ÿ™‚

    Reply

  4. cantik2 budak2 pakistan..
    kesian kat diorang..

    T_T..

    semoga dimurahkan rezeki

    Reply

    KNizam Reply:

    azfarul : tu la kan. kesian depa sebab kemiskinan la semua ni hehe ๐Ÿ™‚

    Reply

  5. Cantiknya budak tu..bawak balik sini lah..:D
    Mmg nak ambil gambar budak-budak tu ke nak ambil gambar budak tuew..hikhik..
    Kat sana mmg cantik2 perempuan dia kan…lelaki dia handsome tak?? Haha~

    Reply

    KNizam Reply:

    izzah : nak datang sini la haha ๐Ÿ™‚

    Reply

  6. ::: what a fantastic shot bro! eventho bro using h/p camera,
    ::: seems like watching on tv or documentary! amazing..
    ::: sonok rasa bila jalan2 mcm nih, tv show becomes reality..
    ::: semua pemandangan, indah2 belaka.. mmg kesian tengok mereka
    ::: tak sama mcm malaysia, alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi
    ::: betul kata TMUkmkd tuh, setiap drpd mereka mendoakan bro.

    ~ ReActivate ๐Ÿ˜‰

    Reply

    KNizam Reply:

    zul : hehe mmg snap pakai hp ni heeh ๐Ÿ™‚

    Reply

  7. tak teringat bebudak kat kampung abang kat jasin kahh..

    nice shot bro.. keep it up

    Reply

    KNizam Reply:

    en_me : hehe teringat la jugak kan hehe ๐Ÿ™‚

    Reply

  8. Inshaallah…mmg nak dtg sana pun ๐Ÿ˜€ ..nanti awak bawak jalan tau..huehuehue

    Reply

    KNizam Reply:

    izzah : wahhhh dictate ni haha ๐Ÿ™‚

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge