yakjuj makjuj orang asia?

betul ke yakjuj makjuj orang asia? marilah kita membaca artikel agama di bawah oleh seorang ustaz yang selalu memberikan tazkirah minggunan di surau menara tm, kl. makhluk ganas ini akan wujud ketika kiamat makin hampir nanti. bertaubat daripada sekarang.

berita yang menggemparkan di sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 responses to “yakjuj makjuj orang asia?

  1. Djajalkah itu maksudnya????

    Reply

  2. awang : mungkin juga ya ๐Ÿ™‚

    Reply

  3. hendra : ok ajer ya ๐Ÿ™‚

    Reply

  4. Yah, emang tanda2 kiamat udah ada.

    > Cowok jd kayak Cewek, trus Cewek jg jd kayak Cowok

    Bukti: Lo Cowo rambut panjang gak? Cewek skrg banyak yg rambutnya pendek bahkan botak!

    > Dr Hadist: Banyak Gedung2 tinggi di Mekah.

    Bukti: Mekah malah mo dijadiin Business Center?!?!

    Reply

  5. Kira2 masih segitu yg ada. Tp ini artinya kita2 hrs lebih rajin beribadah.. Ngumpul2 pahala sblm bener2 kiamat

    Reply

  6. hadz : yep kena banyak beribadah ya ๐Ÿ™‚

    Reply

  7. cite nie betul ker?knp x ada gambo?

    Reply

  8. ain : betul la kot. sebab belum jumpa lagi la tu yg takde gambar tuh. heheheheh ๐Ÿ™‚

    Reply

  9. muka yakjuj makjuj barangkali serupa dengan askar jahat dalam filem lord of the ring kot.

    Reply

  10. abae_haji : mungkin juga ๐Ÿ™‚ tapi lebey besar dan ganas rasanya ๐Ÿ™‚

    Reply

  11. ih ngeriiiiiiiiiiiiiiiiii

    Reply

  12. gimana care ngnaliny//??????

    Reply

  13. saya enggak faham ya ๐Ÿ™‚

    Reply

  14. ke pahaman lo salah juj makjuj tu ada ditembok yg dikurung oleh dzilqornain…….

    Reply

  15. january : the article is not mine ya ๐Ÿ™‚

    Reply

  16. yakjuj n makjuj tu lebih kuang mcm kitelah… (rasanya.hehe)
    ni dlm buku je lah ,
    Ade buku cakap ade tanduk , taring , macam2la… ade buku kata makan macam2 benda dan orangย (alamak!)

    Reply

  17. manusia : mungkin juga ๐Ÿ™‚

    Reply

  18. alam ghalam

    itu bukan dajal tapi mahluk gkoib

    Reply

    KNizam Reply:

    alam : owh ye ke eh. hehe ๐Ÿ™‚

    Reply

  19. ITU SIH MAHLUK PADA HARI KIAMAT
    KTA KGK USAH TAULAH URUSAN TUHAN KITA
    KAN YANG TAU HANYA TUHAN
    [[[[[[JANGAN SOK TAU]]]]]]]]]

    Reply

    KNizam Reply:

    cok : ya betul! hehe ๐Ÿ™‚

    Reply

  20. Yakjut dan Makjuj itu dua bangsa yg sangat banyak jumlah nya dan ketika itu dikurung oleh nabi zulkarnaen menggunakan tembok tembaga yang dicampur dengan kuningan yang dilelehkan. dan yakjuj makjuj merupakan manusia anak keturunan nabi nuh yg bernama yafis yg ditangguhkan usianya hingga akhir jaman seperti hal nya nabi isa As dan Dajjal, dimana dajjal hanya membuat fitnah dan yakjut makjuj membuat kehancuran dan kebinasaan dimana kelak semua manusia akan dibunuhnya bahka Nabi ISA As pun tak kuasa menghadapi kekuatannya dan kelak yakjuj makjuj akan dibinasakan oleh Allah SWT berkat doa nabi Isa As.

    Reply

  21. thanks for the info ya ๐Ÿ™‚

    Reply

  22. try la buku “ALEXANDER ADALAH ZULQARNAIN”, di situ ade diterangkan bahawa Alexander the Great (356-323SM) adalah Zulqarnain yang berperang di Asia Tengah melawan Yakjuj & Makjuj. dalam buku itu dijelaskan bahawa Yakjuj adalah bangsa Scythian Asiatic, manakala Makjuj adalah bangsa Scythian Eropa. Alexander berjaya mengalahkan mereka semua dan kemudian membina tembok besi di anak Pergunungan Tien Shan, tepat di sebelah utara Fergana Valley. Buku ini ditulis oleh Muhammad Alexander, penulis buku “YAKJUJ & MAKJUJ: BENCANA DI SEBALIK GUNUNG”.
    selamat membaca, moga tambah pengetahuan kita

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge