Tradisi Berlanggar Meja Eh



Tradisi Berlanggar Meja Eh, originally uploaded by KNizam Artwerk.

Hehe 1st time aku dengar pasal berlanggar meja. Hehe
Hengatkan amenda lah kan, rupa2 sambung2 meja pastu makan beramai2
Meriah giler mcm neh, jimat pun jimat sebab sekali makan, sekali kemas adjer kan. Hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 responses to “Tradisi Berlanggar Meja Eh

  1. menarik gak tradisi ni.. tak pernah dengar gak nih..

    Reply

  2. aku pun baru baca paper tu..sama r tak pernah dgr..hu3

    Reply

  3. macam lepak kedai mamak lpas main futsal la kan…..
    cantum meja panjang2….

    Reply

  4. berlanggar meja adalah suatu tradisi kaum melanau IGAN sejak turun temurun bermula dari nenek moyang saya zaman dahulu… tradisi ini akan menjadi amalan yang semestinya dikekalkan yang membuatkan ia amat unik kerana ianya hanya SATU di DUNIA! tujuan utama tradisi ini adalah untuk mengeratkan silaturrahim antara ahli keluarga di seluruh kampung Igan… SELAMAT MEMPELAJARI TRADISI SUKU KAUM MELANAU IGAN 🙂

    Reply

  5. makan ramai2, byr sorg2…
    kalau kat kedai makan laa…

    Reply

  6. Igan’s melanau

    For this one..u no need to pay..its free..

    The gist of the event is actually to provide avenue for all Igan’s melanaus to mingle around to strengthen their uquwah …by the way the igan’s melanaus were historically started by only few clans who were relatives to each other..meaning to say that we are very big family now…this event is a must and not in any single hari raya we miss it…

    Reply

    KNizam Reply:

    moh : hehe thanks for the info ya 🙂

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge