Tetiba Aku Rasa Nak Beli Aquarium Plak Lah ! Hehe :)

hehe tadi masa aku bangun from tidur petang tetiba aku rasa nak beli aquarium plak

hehe dulu2 mmg aku ada aquarium

masa tuh aku kerja kat jb circa 2000-2003

neh aquarium yang pertama. ada ikan kecik2. semua beli kat midvalley beb !

aku hengat lagi masa tuh aku bercuti ke kl

singgah kat midvalley. masa tuh baru bukak lagi

aku terbeli beb set aquarium kat sana. kat pet wonderland kalo x silap aku

hehe hampeh ! aku terbeli sekali ikan2 kecil warna biru

diaorang panggil electric blue fish rasanya. hehe

masa tuh aku rasa mcm dungu kejap.

neh ikan2 species yang kedua. ada udang sekali beb ! heeh pump baru beli dowh !

pehal la plak aku pergi beli ikan2 tuh semua kat kl kan

kan ke lagi senang kalau aku beli je kat jb kan. hehe

masa tuh mm tak boleh berfikir panjanglah !

hehe lepas aku ada 1st aquarium. terus aku membeli-belah ikan plak

neh semua ikan2 koi kat dalam tangki air warna hitam. best la ikan2 neh kan. hehe

aku hengat lagi ada sekali tuh aku ada alam 30 ekor ikan dalam tuh

mmg banyak giler. lepas ikan kecik mati (sebab ada sekali tuh takde elektrik)

aku nak beli ikan koi2 plak. hehe

lawa2 siot ikan2 koi neh. memang best memandang koi2 neh berenang2 kan

heeh untuk pengetahuan korang ikan koi neh best kalau dasar kolam tuh gelap

sebab kaler dia akau terkeluar. lagi lawa dowh !

tuh yang ada sekali tuh kan. aku dah nekad. aku nak banyakkan lagi ikan2 koi aku

apa yang aku buat ?

hehe aku pinjam jirang aku punya tangki air (ala yang warna hitam dok kat ceiling bilik air tuh!)

pastu tuh aku isi air. letak pam. and then letak dekat 50 ekor ikan2 koi

ikan2 koi neh mmg cool ! ada kaler puteh. merah. belang2 tak payah cakap la

best giler sebab ikan2 koi neh jinak2 beb !

rasa tenang je balik kerja melayan ikan2 koi.

cuma satu je lah. kalau takde elektrik takdelah oksigen dalam air

koi2 neh akan berbuih2. boleh mati woooooo

masa aku nak pindah ke kl, aku x bawak pun semua ikan2 tuh

nyesal plak lah !

hehe aku derma je semua ikan2 tuh kat jiran2 aku. hehe

sekarang dah rasa nyesal plak. hehe

mungkinkan aku akan memulakan hobi bela ikan balik ?

haha tunggggggggggguuuuuuuuuuuuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 responses to “Tetiba Aku Rasa Nak Beli Aquarium Plak Lah ! Hehe :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.