Suasana Hari Raya (1986) – Anuar & Ellina

perghhhh akhirnya jumpa jugak aku ngan video asal neh

hehe lama tuh dowh tahun 1986 kan

video original tuh dowh. hehe antara lagu2 raya yang paling happening

dan best je dengar kat halwa telinga kan

riang ria ribena adjer bila dengar lagu neh. hehe 🙂

A:
Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

E:
Bertukar senyuman dan salam ziarah-menziarahi
Tutur dan kata yang sopan saling memaafi
Suasana hari raya walau di mana pun jua
Memberikan ketenangan dan mententeramkan jiwa

( korus 1 )
A:
Kuih dan muih beranika macam
Makanlah jangan hanya di pandang
E:
Ketupat rendang sila nikmati kawan
Penat memasak malam ke pagi

( korus 2 )
A:
Wajik dan dodol jangan lupakan
Peninggalan nenek zaman berzaman
E:
Asyik bersembang pakcik dan makcik
Hai duit raya lupa nak di beri

A & E:
Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

( ulang korus 1 & 2 )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 responses to “Suasana Hari Raya (1986) – Anuar & Ellina

  1. Mak ai. Chumelnya. Badan kecik, suara nyaring.

    Reply

    KNizam Reply:

    drhouse : hehe sedap la lagu neh kan. hehe 🙂

    – – – – –

    selamat hari raya aidilfitri 1430h
    maaf zahir batin 🙂

    Bertukar senyuman dan salam ziarah-menziarahi
    Tutur dan kata yang sopan saling memaafi
    Suasana hari raya walau di mana pun jua
    Memberikan ketenangan dan mententeramkan jiwa

    Reply

  2. kecik lagi suara Anuar Zain.. beza giler ngan skg kan.. huhu.. malar hijau gak lagu ni kan~

    Reply

    KNizam Reply:

    beliamuda : masa tu dia belia muda lagi. hehe 🙂

    – – – – –

    selamat hari raya aidilfitri 1430h
    maaf zahir batin 🙂

    Bertukar senyuman dan salam ziarah-menziarahi
    Tutur dan kata yang sopan saling memaafi
    Suasana hari raya walau di mana pun jua
    Memberikan ketenangan dan mententeramkan jiwa

    Reply

  3. Cutenya abang anuar kan

    Reply

    KNizam Reply:

    noni : hehe masa tuh belia muda lagi kan. hehe 🙂

    – – – – –

    selamat hari raya aidilfitri 1430h
    maaf zahir batin 🙂

    Bertukar senyuman dan salam ziarah-menziarahi
    Tutur dan kata yang sopan saling memaafi
    Suasana hari raya walau di mana pun jua
    Memberikan ketenangan dan mententeramkan jiwa

    Reply

  4. eh, ehh.. i ke tu? hehehee.. terkenang sewaktu dulu.. 🙂

    Reply

    KNizam Reply:

    erl : haha u erl la. bukan ell hehe 🙂

    – – – – –

    selamat hari raya aidilfitri 1430h
    maaf zahir batin 🙂

    Bertukar senyuman dan salam ziarah-menziarahi
    Tutur dan kata yang sopan saling memaafi
    Suasana hari raya walau di mana pun jua
    Memberikan ketenangan dan mententeramkan jiwa

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.