Siang Jadi Hilang Ditelan Kegelapan Malam, Alam Yang Terpisah Melenyapkan Sebuah Kisah….

tak. aku tak jiwang karat malam neh. jgn silap

sila jangan betulkan monitor anda.

cuma memikirkan kejadian siang dan malam ciptaan tuhan

kadang2 dalam hidup kita memerlukan bukti kukuh untuk kita lebih mempercayai

tapi bagi aku bukti keesaan Allah berada di mana2

hanya kita sahaja yang tak bisa mengerti akan alam sekeliling

contoh paling simple kejadian siang dan malam

kejadian yang diciptakan Allah dengan begitu sempurna sekali kan

lepas siang, datang malam. lepas malam, datang kembali siang

walaupun pagi itu kadang2 gelap, kita tak bisa memanggil ia malam

walaupun kadang waktu malam itu cerah (di bawah sinaran bulan purnama), kita jarang memanggil ianya siang

ntah kenapa aku rasa mcm terasa istimewa sebab dapat menikmati kehidupan siang dan malam ini

kadang2 kita alpa

seringkali kita lupa

nikmat siang dan malam yang silih berganti

tanpa jemu menjenguk waktu

begitu indah ciptaan Allah kan

– – – – – –

sekian sahaja nukilan pada waktu malam (yg panas)

harap2 esok Allah turunkan hujan untuk korang rasa sejuk kan

insyaAllah. amin

– – – – –

sebagai akhir kata, terimalah lirik asal dalam lagu asal di bawah

actually aku baru je dengar dalam radio masa balik kerja siang tadi

ntah kenapa sedap plak lagu neh dengar masa dalam kereta

lagu masa 1990 neh dowh. dah lama dah kan.

masa tuh aku masih merangkak merangka kehidupan di bumi kuale !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

16 responses to “Siang Jadi Hilang Ditelan Kegelapan Malam, Alam Yang Terpisah Melenyapkan Sebuah Kisah….

  1. Jiwang jugak En.Nizam ni ye =)

    Reply

    KNizam Reply:

    blinkky : hehe sekali sekala layan soul plak ok kan. hehe 🙂

    Reply

  2. Pagi yg gelap kini sudah terang….

    Reply

    KNizam Reply:

    kakjie : hehe dah malam pun dah ni la. hehe 🙂

    Reply

  3. Betul2…hidup ini penuh variasi..siang mlm, hitam putih..hidup mati..penghujungnya kita tak punya apa2..akhirnya balik kpd Pencipta…..lagu apa yg sesuai utk hilangkan frust??..lagu jiwang
    memang tak dengar…

    Reply

    KNizam Reply:

    maria : hehe tuh la kan. hehe 🙂

    Reply

  4. aku dah ketuk monitor aku
    betullah nie blog ko

    Reply

    KNizam Reply:

    kampungboy : hehe jangan silap monitor ok. hehe 🙂

    Reply

  5. bro…. memang padamulanya aku terbaca kat
    feed pda aku… aku hengat hang layang jiwang… ekeke
    suprise gak kan. tapi ape salahnye weh.. layan sekali
    sekala… dok rock jer kan.. layan plak R&B ke.. pop ke..
    dok layan rock batu bosan gak.. jiwa ni kekadang ubah ubah.

    kene layan ikut perkembangan semasa… hehehehe…
    besok nak layan lagu per plak bro?

    Reply

    KNizam Reply:

    kreuger : hari neh layan lagu mikael adjer lah. hehe 🙂

    Reply

  6. bro masalahnya masih ramai yang tak kenal,tak faham,taknak akui semua tuh.. sebab tuh dunia sekarang huru-hara.

    layan lady ga-ga la hahaha

    Reply

    KNizam Reply:

    pjan : hehe smeua berlagak ala2 poker face je kan. hehe 🙂

    Reply

  7. hebat jugak bila si nizam bermadah yek.
    bakat terpendam kot.

    Reply

    KNizam Reply:

    pcu : hehe takde sapa2 nak jadikan lirik lagu ke eh. hehe 🙂

    Reply

  8. Wah… sesekali macam ni kan ok, kita berfikir sebentar .. . .

    Reply

    KNizam Reply:

    noni : tuh la kan. kena rileks kejap. hehe 🙂

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge