Salam Maal Hijrah 1430H

salam maal hijrah 1430H buat semua muslimin & muslimat

di mana jua anda berada

semoga tahun 1430H akan lebih bermakna

jangan lupa membaca doa akhir & awal tahun ya

hubungan kita dengan alam sekitar nampaknya perlu dikaji semula

dengarkan saja petikan lagu2 ebiet g ade di bawah ya

Perjalanan ini
Trasa sangat menyedihkan
Sayang engkau tak duduk di sampingku kawan
Banyak cerita
Yang mestinya kau saksikan
Di tanah kering bebatuan

Tubuhku terguncang
Dihempas batu jalanan
Hati tergetar menatap kering rerumputan
Perjalanan ini pun
Seperti jadi saksi
Gembala kecil menangis sedih…

Kawan coba dengar apa jawabnya
Ketika kutanya dia mengapa
Bapak ibunya tlah lama mati
Ditelan bencana tanah ini

Sesampainya di laut
Kukabarkan semuanya
Kepada karang kepada ombak
Kepada matahari
Tetapi semua diam
Tetapi semua bisu
Tinggal aku sendiri
Terpaku menatap langit

Barangkali di sana ada jawabnya
Mengapa di tanahku terjadi bencana

Mungkin Tuhan mulai bosan
Melihat tingkah kita
Yang selalu salah dan bangga
dengan dosa-dosa

Atau alam mulai enggan
Bersahabat dengan kita
Coba kita bertanya pada
Rumput yang bergoyang

jika ada masa boleh menonton vid di bawah ya



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 responses to “Salam Maal Hijrah 1430H

  1. Sekali lagi aku ada album ni.. hihihi.. dan sekali lagi aku nak wish salam maal hijrah bro..

    Reply

  2. ah, suka lagu ini, terutama liriknya.

    🙂

    Reply

  3. salam maal hijrah gak utk bro

    Reply

  4. onggon : ko ada album live konsert akar m nasir eh ? cool !

    Reply

  5. mudin : tu la ni masa m nasir buat konsert akar kat pwtc. memang cool !

    Reply

  6. kreuger : salam maal hijrah buat ko sekali… 🙂

    Reply

  7. Salam Maal Hijrah KNizam 🙂

    Reply

  8. azwan : salam maal hijrah ya 🙂

    Reply

  9. Salam Maal Hijrah kat lu…..

    Reply

  10. mat4nira : salam maal hijrah. hehe lama tak nampak hehe 🙂

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge