Rempeyek Kacang, Baulu & Batang Burok

Perghhhhh aku mmg cara kesemua kueh tradisi neh kan
Best wooooo especially masa mengunyah batang burok tuh kan
Mmg penuh mulut ngan serdak2 dia sekali. Hehe
Rempeyek kacang plak mmg rangup giler. Sedap beb.
Bahulu tuh plak cecah sket ngan kopi panas kaw2 punya mmg heaven la kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 responses to “Rempeyek Kacang, Baulu & Batang Burok

  1. one of my son’s favorites!

    Reply

  2. remoeyek? certain or maybe most of johorean bilang rempeyek is tempeyek. agak janggal if di bilang rempeyek. lol

    Reply

  3. pergh… bahulu kampung adalah paveret ku.
    terkadang kene yang lembut… kekadang kene yang keras
    hahaha… macam boleh dilempar ke pintu kerasnye.. adoi ai~

    Reply

  4. Kalau bahasa Jawa ni dipanggil ‘REMPEYEK’
    Munyik mcm sama tahu dari segi NAHU SOROF sebutan tu di Idhamkan sikit
    kene kacang banyak memang berguling makannya
    kene kacang yang hanggit memang berjuih dibuatnya
    apa pun memang kuih tradisional ni sedap dan menjadi tarikan Utama bila time raya
    Yang paling tak tahan MUNYIK tu sungguh CRUNCH, kan!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge