Pokok Epal Hijau Rancak Berbunga Putih

Live Update: 13 Mar ’10, 2.16pm PKT PST
From: Nokia E71
Author: KNizam

Kita lupakan sebentar kisah duka dek kerana banyaknya letupab bom di lahore semalam
Pagi ni bila aku bangun pagi, ternampak pokok ganjil depan rumah yang sedang asyik berbunga
Warna putih bunga nya, banyak sekali
Bunga2 bertaburan ditiup angin, memutih di bawah pokok ini
Bila aku tanyakan kepada mali, dijawabnya pokok epal hijau ini sedang berbunga
Omk, oh mak kau! Epal hijau ada depan rumah je beb. Haha
X payah susah2 ke northern pakistan, depan rumah je ada pokok epal ko
Jangan jeeeeeleeessssss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 responses to “Pokok Epal Hijau Rancak Berbunga Putih

  1. wah..petik epal depan rumah je nanti..

    Reply

    KNizam Reply:

    bbhussain : hehe biasa la kat sini. hehe 🙂

    Reply

  2. PUTIH BUNGA EPAL DI LAMAN SIND

    Bunga putih pada pohon epal hijau
    berguguran di laman Sind
    mencipta suatu keindahan
    pada hati yang sarat
    rindu pada kampung halaman
    teringat putik bunga mempelam
    halus kuning di tepi teratak bonda.

    Tiba-tiba aku lihat
    putih bunga epal
    gugur bertaburan
    ditiup ribut mengganas
    putihnya bertukar merah
    merah darah
    merah darah
    merah darah
    membanjiri laman
    menyirami perdu epal
    menjadi aku
    semakin rindu mengutip putik mempelam
    di tepi teratak bonda.

    Reply

    KNizam Reply:

    zainal : eh bro pernah tinggal di sindh ke eh ? sedap bait2 puisi tu

    Reply

  3. Tak adalah saudara KNizam. Saya tahu Sind ni salah satu wilayah di Pakistan. Itu menurut murid saya (seorang budak Pakistan). Menurut dia lagi, di India pun ada wilayah Sind. Di Pakistan ada wilayah Kashmir, begitu juga di India ada wilayah Kashmir. Al-maklumlah, India dan Pakistan dulunya satu wilayah sebelum Pakistan keluar dari India. Sajak tu saja saya tulis khas buat perantau macam saudara di sana..Heh.

    Reply

    KNizam Reply:

    zainal : ya betul. keduanya ada di dua2 negara. mereka berpisah tapi budaya masih sama. mcm kita berpisah dengan singapura la ni. hehe 🙂

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge