Peach Flowers In Full Bloom | Bhurban Village, Bhurban | Khyber Pakhtunkhwa, Pakistan

Perghhhhhh tak pernah rasanya dapat tengok bunga yang ala-ala Sakura ni kan. Ni bukan di Jepun, bukan juga di Korea. Tapi di Pakistan! Inilah dia pokok buah peach yang tengah rancak berbunga warna merah jambu. Memang seperti sakura lagaknya kan. Kat Utara Pakistan lagilah berlambak pokok bunga macam ni. Sekarang tengah kemuncak musim bunga. Bunga pokok apricot pun dah gugur ke bumi. Sekarang giliran bunga peach dan ceri. Lagi 2 minggu giliran pokok epal pula untuk berbunga!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 responses to “Peach Flowers In Full Bloom | Bhurban Village, Bhurban | Khyber Pakhtunkhwa, Pakistan

  1. ohh cantiknye ya allah..knp bunga peach, apricot dan epal lbh kurang sama je? cuma wrna lain2.. cantiknyeeeee.. kalu dah berbuah nanti tunjuk gambar buah pulak ye

    Reply

    KNizam Reply:

    marinah : semuanya lebih kurang sama je kan hehe 🙂

    Reply

  2. Memang sangat cantik. Saya kalau dapat bunga ni, saya kerat2 dahan dia buat balik rumah. Boh dalam pasu, cantik ni. hehe

    Reply

    KNizam Reply:

    ijan : ingat mmg nak kerat2 tapi mcm sayang plak hehe 🙂

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge