Musim Raya2 Neh Banyak La Plak Kelapa Nak Kena Kupas Kan… Hehe :)

masa aku ngan adik aku sampai kampung hari ahad pagi, mak aku terus minta kupas kelapa

hehe musim2 raya neh memang nak pakai banyak kelapa

nak masak rendang pakai kelapa.

masak lodeh pakai kelapa

lemang apatah lagi kan. ahaks ➡

hehe semua nak kena guna santan kan

kalau guna susu karang tak sedap

worst still, ada melamine plak. haha

so setelah diarahkan mengopek 6 bijik kelapa, aku pun pergilah ke stor belakang rumah

kopek kelapa neh ada cara dia ok

tak boleh la main belasah adjer. haha

kalau korang perasan sebelah kelapa tuh ada besi untuk mengopek kelapa la

sapalah yang cipta tuh kan. memang berkesan la nak ngopek kelapa

hehe takdelah penat sangat kalau kopek pakai parang mcm dulu2 tuh

penat beb ! dulu2 kalau pakai parang maunyer tercabut tangan kan

kali neh senang la sket sebab ada besi tuh…

hehe aku lupa la lak demo camner cara2 nak kopek kelapa tuh

sedar2 je dah 6 biji yang kitaorang kopek

sabut2 kelapa takleh buang camtu je

kena keringkan sebab nanti boleh buat nak bakar apa2 ke

nak buat kueh bakar ke. kueh bahulu ke..

korang pernah ke kopek kelapa pakai besi neh ?

ke pakai parang ?

or beli je kat kedaiiiii ? haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

23 responses to “Musim Raya2 Neh Banyak La Plak Kelapa Nak Kena Kupas Kan… Hehe :)

  1. Pakai besi cam gunting tu.. Senang seh.. Pastu ada gak guna cam pedang tercucuk kat tanah tu.. Guna parang pun boleh..

    nikillas’s last blog post..NUMB3RS..

    Reply

  2. kalau malas sgt buat main bowling jee…

    zamz’s last blog post..Assalamualaikum Ya Ahlil Kubur

    Reply

  3. wah, bestnya ada kampung…… kita nie beraya di singapura tak ada apa2….. masak semua kat dalam rumah. beli lemang pun import dari johor. ❗

    Reply

  4. masih beraya sakan lagi ke bro? huhu

    chot’s last blog post..beraya di hospital..

    Reply

  5. hehehe..sian die kener kopek kelapa…baru namernyer raya bro.

    chuckiesd’s last blog post..Riang Ria di Hari Raya

    Reply

  6. anak2 @PP wud trade their psp’s for this experience… we ended up pakai santan harmuni jer…

    @k@kPOKPEK’s last blog post..RIANG RAYA DIHARI RAYA 2008

    Reply

  7. nikillas : hehe pakai gunting lagi senang daripada pakai pedang terpacak tuh. lagi secure..dan safety. hehe cuma tang mengopek guna tangan lepas tuh yang sakit sket, haha :$:

    Reply

  8. zamz : hehe nanti lar satu hari aku main bowling kelapa plak. ahahks 🙄

    Reply

  9. noni : hehe kat singapura pun gerreekkkkkk sehhhhhhh hehe ➡

    Reply

  10. chot : hehe dah keje dah cuma posting je pasal raya. hehe ❗

    Reply

  11. chuck : hehe tu la kan. penat giler ah. tapi aku pernah kopek 30 biji terus….pengsan 😥

    Reply

  12. app : hehe kena latih diaorang kopek. nanti kelapa pun diaorang tak kenal nanti. tau kelapa muda buat air adjer. haha 🙄

    Reply

  13. wah, rajinnyer kopek kelaperrr.. kannns

    en_me’s last blog post..raya with a millionaire: part deux

    Reply

  14. tak pernah lak aku tgk pengopek kelapa besi tu…first time aku tgk ni…
    pesal tade demo bro…huhu…
    kat umah aku pakai parang or besi yg cucuk atas tanah tu…pe nama dia ek…

    amoi’s last blog post..Happy Birthday Kak Teh & Nina

    Reply

  15. en_me : hehe nak wat camner. nak makan rendang kenala kopek kelapa kan. hehe 🙂

    Reply

  16. amoi : hehe la tak pernah tengok ke ek. neh lagi senang daripada kopek pakai parang tercacak tuh tau. hehe 👿

    Reply

  17. gerek to oklah….. cuti satu hari saja kat sana…. kesian orang melayu.

    Reply

  18. hohohoho sy beli je
    tarak tau camna nak kopek2 ni

    kat sini sy guna santan serbuk tu je
    wakakakakaka

    Adila’s last blog post..Raya d’ WeekendeRAYA!

    Reply

  19. noni : hehe la ye ke satu hari je. sungguh kesian….hehe 🙄

    Reply

  20. adila : hehe la rugi la tak reti kopek kelapa. hehe 🙂

    Reply

  21. Beli santan kat pasar je! Tak pun beli kelapa parut! Jimat tenaga

    Myza’s last blog post..Salam Aidilfitri To All

    Reply

  22. myza : hehe tak thrill la kalau tak kopek kelapa kan. haha 🙄

    Reply

  23. i am waiting for the new season of Numb3rs, this show is really really good -`;

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge