Mengumumkan Ketibaan Tuan Sidik Sigaraga dan Anak-Anaknya Afidah, Hamidah, Ghasidah….. Jalllllllaannnn Daaaaahhhhh ! Haha

dah lama plak tak layan karya allahyarham tan sri p ramlee kan

kali neh ada banyak sedutan dalam filem2 beliau

dulu2 lagi dah filem pasal makan suap dan rasuah kan. hehe

banyak nasihat dan teguran dalam filem2 beliau

bukan lawak jenaka semata2 tapi penuh bermakna

memang pedas tapi terhibur jugak kita kan….

memang cukup mendalam maksud kesemuanya

layan je lah ! haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14 responses to “Mengumumkan Ketibaan Tuan Sidik Sigaraga dan Anak-Anaknya Afidah, Hamidah, Ghasidah….. Jalllllllaannnn Daaaaahhhhh ! Haha

  1. aku mmg layan cite p ramlee… best giler… muahahahaha..

    Reply

    KNizam Reply:

    onggon : tuh la kan. memang cool giler. gua suka ! hehe 🙂

    Reply

  2. haha… aku tgk citer ni smlm. memang banyak teguran membina yg p.ramlee selit dlm filem dia. tp berapa sangat la yg amik buat iktibar. huhu

    apa2 pn p.ramlee mmg best

    Reply

    KNizam Reply:

    zariel : tuh la kan. best la kan. semua ada message sama ada secara sedar atau pun tidak. hehe 🙂

    Reply

  3. rindu kepada filem lama-lama..memang nostalgia..hati dah gelap mana mau ambil peduli.

    Reply

    KNizam Reply:

    abrar : hehe tuh la kan. filem2 lama neh best giler. hehe 🙂

    Reply

  4. x di makan dek zaman cerita2 allayarham..

    Reply

    KNizam Reply:

    khai : hehe zaman tuh penuh ngan cerita2 camni kot. hehe 🙂

    Reply

  5. setuju , citer p.ramlee mmg banyak adegan rasuah…

    lawak2 gak tp ade makna kan.

    Reply

    KNizam Reply:

    faza : mungkin masa tuh banyak rasuah kan. hehe sama je mcm sekarang 🙂

    Reply

  6. Aku ada baca satu artikel berkenaan politik taun lepas yang mana terdapat beberapa senario dalam citer P.Ramlee yang benar² terjadi dalam politik tanah air sekarang ni.(tapi tak ingat la citer ape)

    Reply

    KNizam Reply:

    hady : yang mana satu eh ?

    Reply

  7. Memang ada tersirat dalam cerita beliau ni..
    Dekat ngan kehidupan realiti

    Reply

    KNizam Reply:

    zool : tuh la kan. aku suka giler ah. hehe 🙂

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge