Lihatlah Sekitar Alam, Dunia Luas Terbentang, Langit Tinggi Kebiruan, Pohon-Pohon Kehijauan & Hembusan Bayu Yang Menyegarkan…

hehe best kan tajuk entry kali neh

bukan ciptaan aku

tapi ciptaan pencipta lagu “hitam putih kehidupan”

nyanyian sheila majid (sekarang datuk)

kalau korang terlupa bait2 lirik tuh aku keluarkan balik kat bawah neh

siap dengan vclip sekali ok

Lihatlah sekitar alam
Dunia luas terbentang
Langit tinggi kebiruan
Pohon-pohon kehijauan
Hembusan bayu yang menyegarkan

Dengarkan di sana-sini
Beburung riang menyanyi
Berbunga aneka warna
Sumber kedamaian jiwa
Mensyukuri nikmat Maha Esa

Begitu berharga kehidupan ini
Bagi mereka yang tahu menghargai
Mengapa terdorong oleh perasaan
Kalau turutkan hati diri menjadi korban

Tiada yang dapat lari dari masalah diri
Hadapi lah dengan tenang
Tiap cabaran yang datang
Atasinya dengan keimanan

Sekadar buat renungan
Untukmu teman tersayang
Hitam putih masa depan
Sendirian menentukan
Hidup ini usah persiakan

hehe camner ?

tertarik ke ?

– – – – –

apa yang aku nak cakap kat sini senang je

kadang2 kita rasa macam sibuk giler kan

sibuk dengan segala macam kuasa dunia

kuasa dunia yang semakin mencengkam

kadang nak bernafas pun x sempat. hehe matilah tuh !

aku pun kadang2 rasa mcm tuh jugak.

rasa macam x cukup 24 jam

so apa yang aku akan buat ?

– – – – –

hehe kadang2 senang je

apa yang aku buat ialah…. jeng jeng jeng (kasi saspens sket)

aku akan merenung alam ciptaan Ilahi

cuba korang pause kejap kehidupan (buat2 bz) korang tuh

bloggers tegar included

kadang2 kita terlupa nak menikmati keindahan alam yang luas terbentang

kadang2 aku rasa mcm nak lepak2 je kat taman2 bunga

kat taman klcc. kat tepi padang bola.

alah2 susah lepak2 je depan rumah

mengadap alam yang luas

korang akan perasan satu benda

yang Tuhan ciptakan korang ada maknanya kan

untuk mengabdi kepadaNya

untuk menikmati segala keindahan alam ciptaanNya

so kalau korang tak nikmati

bz dengan kehidupa peribadi

susah la kalo mcm tuh kan. hehe

– – – – –

dulu aku x perasan pasal benda neh

sampai lah satu masa aku nak pergi kerja kul 0645hrs

sekali aku nampak 2-3 ekor tupai berlarian2 kat taman depan rumah

bekerjaran dengan riang gumbira

selama neh aku tak perasan pun. hehe

ntah2 binatang tuh semua dah lama rileks2 main depan rumah

tapi sebab aku asyik nak cepat je kan

so x perasan la diaorang

– – – – –

itu hanyalah satu contoh ok

tuh belum lagi korang lepak2 kat tempat lapang

rileks kan diri

perhatikan alam sekeliling

hayatilah alam sekeliling sementara mata masih terbuka dan boleh melihat

selagi telinga boleh mendengar deruan air terjun

mendengar desiran ombak

mendengar runut2 bunyi kicauan burung secara live

merasa sejuknya hujan yang turun bagaikan mutiara

menghidu segarnya bau alam selepas hujan

bau2 rumput yang hijau selepas dipotong oleh perumput

merasa bayu laut berpupuk lembut. hehe

ah ! kalau nak digarapkan keindahan alam, tak terungkap lah kan.

– – – – –

aisey x dapat lagi ke ?

aku rasa bukan korang yg x perasan

tapi korang yang sombong

lagak firaun gamaknyer

haha ! bila aku panggil firaun marah plak eh

sorri beb !

firaun pun tahu menikmati keindahan alam

kalo tak takkanlah dia nak buat piramid besar2 kan

untuk korang nikmati sampai hari ini. hehe

pokok pangkalnya kita jangan sombong

pandanglah dengan alam sekeliling ok

alam kita neh cukup luas untuk dinikmati oleh semua orang

Tuhan Maha Adil

kalo tak surelah diciptakan manusia dengan saiz bumi yang kecil

– – – – –

tapi kalu dah lepak2 petang tuh

janganlah plak sampai maghrib beb !

kalau dah maghrib tuh balik je lah

sampai masa nak mengadap Tuhan pula kan !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 responses to “Lihatlah Sekitar Alam, Dunia Luas Terbentang, Langit Tinggi Kebiruan, Pohon-Pohon Kehijauan & Hembusan Bayu Yang Menyegarkan…

  1. /ps moxs termakan cili ………………………………………………………………………………… no further komen 🙁

    Reply

    KNizam Reply:

    moxs : ala rileks la. semua orang merasa perkara yang sama kan. hehe 🙂

    Reply

  2. Mode Jiwanglah Bro Hari ni..hehehe

    Reply

    KNizam Reply:

    amir : hehe biasalah ter emo plak tadi. hehe 🙂

    Reply

  3. boleh tahan gak lagu sheila nih.

    huhu. setuju.. setuju.. 🙁

    Reply

    KNizam Reply:

    alone : hehe sedap kan especially kalau dia buat live camni hehe 🙂

    Reply

  4. aku shuke dgr sheila majid nyanyi…
    shelalu shaye shuke shalam dgr sheila majid..
    shaye shuke bile sheila shelalu shebut S dgn “esh”…
    haha

    Reply

    KNizam Reply:

    chekgu : hehe aku pun suka. sedap irama jazz ngan suara dia kan. hehe 🙂

    Reply

  5. aku mmg suka sheila majid..ni antara lagu feveret aku..dulu kalau time memalam..aku suka lepak senior comm,graveyard n knighcourt….melayan angin malam..syok woo !!

    Reply

    KNizam Reply:

    life4hire : aku tengah tungguh nasi goreng ngan teh ais. hehe 🙂

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge