Kopra atau Kelapa Kering Sebagai Jajan | Sunday Market G6, Near Lal Masjid, Islamabad | Punjab Province, Pakistan

Live Update: 4 May ’11, 4.50am PKT | From: iPhone 4 via Maxis MY & Mobilink PK | Author: KNizam

kat sini kelapa memang jarang digunakan untuk masakan. kebanyakkannya orang sini depa guna yogurt atau susu kerbau masam dalam masakan. bila aku nak buat kari atau apa2 masakan yang menggunakan santan, kena beli santan kotak atau tin. kalau ada pun kelapa yang dijual ialah kelapa kering atau kopra macam ni. dah xde santan dan kopra ni rasanya. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 responses to “Kopra atau Kelapa Kering Sebagai Jajan | Sunday Market G6, Near Lal Masjid, Islamabad | Punjab Province, Pakistan

  1. kopra ni apa gunanya?
    jarang tengok kopra..

    Reply

    KNizam Reply:

    mus : kopra ni makan as jajan je sebenarnya. mcm makan dried fruits hehe 🙂

    Reply

  2. kopra ni kepala apa? macam pelik. kelapa laut aprika ke? 😀

    Reply

    KNizam Reply:

    syafiq : ini kelapa bukan kepala ya. hehe 🙂 kelapa biasa je ni.

    Reply

  3. boleh buat kerisek le..

    Reply

    KNizam Reply:

    zool : xde plak mesin kepala nak parut kat sini hehe 🙂

    Reply

  4. haiz. typo situ 😆

    Reply

  5. lain dari yang lain ni..baper lamer bro kat islamabad?

    Reply

  6. camana rasa dia, manis ke, masam ker??

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge