Kerbau, Keldai & Unta Berserakan

Hehe masa nak singgah ke qardipur, aku perasan yg berlambak2 kerbau kat tepi jalan
Masyarakat petani kat sini mmg menggunakan sepenuhnya kerbau untuk pertanian di sini
Nampak jugak jentolak, tapi dalam jumlah yang sikit sangat dan takdelah besar mcm di malaysia
Rumah2 mereka juga amat daif, ramai juga yang tinggal di dalam khemah2 di tepi2 jalan
Bersama2 kerbau ini kita akan nampak anak2 kecil yg meminta sedekah, mengharapkan simpati beberapa rupees, untuk membeli tepung dibuat chapati barangkali
Keldai juga masih pengangkutan utama. Kadang2 ternampak unta di sini
X sempat la nak amik gambar unta ok. Hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

One response to “Kerbau, Keldai & Unta Berserakan

  1. Sedih juga keadaan penduduk kat sana ye…., Kerbau kat sana nampak sama je ngan kobau kat Msia kan ; )….

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.