Kena Tanam Serai Ni Semua Sebelum Winter | Laman Seri, Islamabad, Pakistan

Live Update: 21 Sep ’11, 9.32am PKT | From: iPhone 4 via Maxis MY & Mobilink PK | Author: KNizam

aku perhatikan makin sikit pula serai kat laman ni
lepas semua serai2 dah kena harvest masa raya hari tu kan
so kali ni aku minta mali tanam banyak2 serai lagi
serai2 ni semua kena hidup subur sebelum winter ni
sebab masa winter nanti dia akan hibernate, xnak tumbuh
so xde la lagi serai sampai habis winter pada mac 2012 !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 responses to “Kena Tanam Serai Ni Semua Sebelum Winter | Laman Seri, Islamabad, Pakistan

  1. Serai biasanya kitorang kat sini simpan dalam freezer. bila nak guna baru keluarkan dan siram air panas. ko tuai la serai ko tu, pas tu bekukan dalam freezer. begitu juga dgn segala kunyit hidup, lengkuas yg kadang2 bawak dari Msia.. hehehe

    Reply

    KNizam Reply:

    hana : sini winter xde snow tapi sejuk jugak la malam -‘c. biasanya x perlu harvest pun. just biarkan masa winter utk dia hibernate. so far alhamdulillah dia survive till spring hehe 🙂

    Reply

  2. ZaimKasturi RBWatch

    Oo mcm tu ke…igt da salji kt sana..

    Byk info best kt blog bro ni..tambah psal org kt sana…
    Tgk cam best ja duk kt obersee…hehee

    Reply

    KNizam Reply:

    zaim : thanks ya. banyak cabaran dok overseas ni sebenarnya hehe 🙂

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge