Harga Petrol Turun 15 sen, Diesel 8 sen !

akhirnya harga minyak turun gak ! haha

Harga petrol turun 15 sen, diesel 8 sen

22/08/2008 5:28pm

PUTRAJAYA 22 Ogos – Harga runcit petrol RON97 dikurangkan sebanyak 15 sen kepada RM2.55 seliter manakala harga runcit diesel sebanyak 8 sen kepada RM2.50 seliter mulai esok, demikian diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi di Putrajaya hari ini. – Bernama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

37 responses to “Harga Petrol Turun 15 sen, Diesel 8 sen !

  1. sampai bila turun? haha… politik sungguh

    blogmenjerit’s last blog post..Memasang skrip Ikon Senyuman Riceballs

    Reply

  2. Pingback: negaraku.net

  3. zamz : tunggu la turun 50sen lak nanti. haha πŸ™„

    Reply

  4. blogmenjerit : hehe sungguh politik kan. takpe kita tunggguuuu apa akan jadi seterusnya πŸ™„

    Reply

  5. gimik politik je kot… nk menang kt permatang pauh huhuhuu..

    cmomoc’s last blog post..Kesedaran Jalan raya ~ sejauh mana?

    Reply

  6. yeker akan turun 15 sen…..blh la buat masa sekarang…tapi kenaikan haritu masih byk…mgkn sebab subsidi byk sgt dah dikurangkan..

    taukey’s last blog post..Ebook Free Dari John Cow

    Reply

  7. cmomoc : hehe gimik hampeh sungguh kan. takpe kita terima dulu. hehe πŸ™„

    Reply

  8. taukey : tu la kan. masa naik bukan main galak. sekali bila nak turun sket je. haha πŸ™„

    Reply

  9. sikit sangat la…bukan tak bersyukur tapi singapore pun dah turun harge dekat 5 kali dah…

    lagipun rasenye harge tiket bas pun dah tak kan turun pun

    shifaa’s last blog post..Duit Bersepah-sepah

    Reply

  10. shifaa : bersyukur tak bersyukur bukan issue di sini kan. haha πŸ™„

    Reply

  11. pak lah bohong lagi. kata dulu sebulan sekali … x jugak, pas tu kata 1st september, tapi buat esok … menjelang pilihanraya. kalau kalah, naik balik?

    azwan’s last blog post..Aku.TV.Bola

    Reply

  12. azwan : hehe kita tunggu janji pakej 50sen tu sekali. hehe πŸ™„

    Reply

  13. Ala sikit jer tuu. DSAI janji terbaru nak turun 70sen minyak, menjadikan RM2.00 seliter. Hidup Anuar! Oops shhh, shhh jangan bising2 bahaya 😈

    ImamKhalid’s last blog post..Tips murah tapi cepat: KLIA – KL Sentral – KLIA

    Reply

  14. amboi2.. pnd kerajaan ni amek hati rakyat..
    agak2 sesak tak stesen minyak? huhu

    myadlan’s last blog post..Susuk (2008)

    Reply

  15. myadlan : hehe tu la kan. apa2 pun kita tunggu selasa neh. haha πŸ˜₯

    Reply

  16. imam : tak sabar2 la nak tunggu harga 2.00 tuh. hehe πŸ™„

    Reply

  17. Semalam aku tengok yang terbaru bukan lagi 50sen, tetapi 70sen! Ni minyak dah turun, kira 55sen arr, sebab dia janji nak turunkan sampai 2.00… ok la tuu!

    ImamKhalid’s last blog post..Tips murah tapi cepat: KLIA – KL Sentral – KLIA

    Reply

  18. pemuda jalanan

    Mmmm…As usual, Pak Bedolah menipu rakyat lagi. Ckp berbelit-belit mengalahkan Sami Beloo. Mula-mula ckp mau turunkan minyak selepas 31hb ni, tp tup-tup tiba-tiba besok minyak dah turun. Turun plak ciput je.
    Rakyat yg menghrapkan harga minyak turun dengan banyak sekurang2 nya 50sen kecewa dgn keputusan Pak Bedolah hnya trunkan sebanyak 15sen untuk petrol dan 8sen utk diesel. Dan rakyat semua tahu ini adalah pancing atau gula-gula utk rakyak utk menang PRK Permatang Pauh. Tapi Pak Bedolah kena igt, RAKYAT TIDAK SENGAL!!!!!

    p/s: Hanya Pak Bedolah yang SENGAL!! dan mari kita jatuhkan UMNO SENGAL!! :vangry:

    Reply

  19. pemuda : hehe harap2 lepas neh turun sampai ke rm2 lah kan. haha :vangry:

    Reply

  20. Berita terbaru….. Minyak turun RM0.15 je!!
    yer ker!!!!!!!!
    macam x caya jer………
    Haah member ana kat Petronas msg

    Petrol turun 15 sen
    Disel turun 8 sen

    Sempena pilihanraya kecil PP

    dengan duit 15 sen apa benda boleh beli haaaa…

    Pala hotak Bodolah mmg berjambul, naik 78duit, turun 15duit saja beza lagi 63duit nak buat apa? Bedak anak menantu?

    Reply

  21. ceh, trun harga petrol semata-mata untuk pilihanraya permatang pauh jer. Ingat rakyat buta & bodoh?

    Reply

  22. 15 sen je? ceh
    ala turun 15 sen tu ingat org kedai tu sume nak turun harga barang ke? xde nye!
    sure org pun still bagi alasan mende mahal psl minyak mahal
    ish.. ntah pape je la!

    Adila’s last blog post..Henna!

    Reply

  23. imam : hehe 70sen banyak tuh turun kan. hehe πŸ™‚

    Reply

  24. kerepek : hehe panas2 neh. hehe πŸ™„

    Reply

  25. adila : hehe tu la kan. mcm takde effect ngan harga barangan lain pun. hehe πŸ™„

    Reply

  26. meo : hehe tu la kan. sungguh politik neh. hehe 😳

    Reply

  27. hahaha…kalau rakyat pndai berpolitik, rakyat akan idup senang…hahahha…
    siot jer…byk jgk kebetulan berlaku bln ni ek…wahaha

    melayubuntu’s last blog post..10 Koleksi fonts, design dan penggunaan

    Reply

  28. melayubuntu : hehe tunggukan drama 50sen tak lama lagi ya. hehe ❗

    Reply

  29. ah… politik ni.. x lama lagi naik balik nyer.. kita tunggu dan lihat sudey.. nk naik, jgn lagi tinggi dari skrang.. kalo x..tak taw r nk cakap pe.

    p/s:pm cakap ni sbb nk kasi rakyat rasa ‘nikmat’ penurunan harga minyak dengan segera.. well.. hmm.. think again..

    izzat’s last blog post..New Fuel Price Announced by PM

    Reply

  30. izzat : hehe rakyat bukan buduh kan. haha πŸ™‚

    Reply

  31. yay yaaayyyy…. walaupun kinda fishy… (smell2) 😎

    shaxx’s last blog post..New Theme

    Reply

  32. shaxx : hehe kena isi minyak pepagi esok neh. hehe πŸ™„

    Reply

  33. 😎 huhu.. 15sen…memuaskan ker tidak..?? tepuk peha, tanya poket..hahahaha. πŸ™‚

    Reply

  34. nanti akan ada yang kedengaran ..”kamu nih golongan tak bersyukur lah”..

    hek eleh stakat 15 sen .. wak lekat celoh gigi ajer la pok loh weii. baik dok soh wak turun.. dok lepas nok beli beras 10 kilo pun .. dok lepas nok wak beli ikan setengah kilo.

    adi’s last blog post..Kambing biri biri terlepas

    Reply

  35. lut : hehe memang tak memuaskan langsung. haha πŸ™„

    Reply

  36. adi : hehe tu la kan. sikit sangat tuh kan. hampeh je lah :vangry:

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge