Cili… Cili Padi ! Pedas Sekali…. Cecah Kicap Terus Menjadi ! Haha :)

hehe pokok cili padi neh memang bersepah2 la kat laman rumah

mak aku memang suka tanam pokok cili padi neh

aku pun suka gak la makan cili padi

cecah kicap layan je dengan semua makanan kan. hehe

kalau buat air asam tak sah la kalau takde cili padi kan. huhu

kalau masak lemak cili padi lagilah kena ada cili padi dowh

senang cerita neh memang antara pokok wajib dalam laman melayu lah !

hehe siapa nak masak lemak cili padi ?

hehe karang aku jual online karang….

nak kena carik niagakit neh !

hehe amacam ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 responses to “Cili… Cili Padi ! Pedas Sekali…. Cecah Kicap Terus Menjadi ! Haha :)

  1. Weh.. bukan stakat wajib ada kat laman melayu, india, iban sume dah wajib hehehehe.. i like masak cili padi….

    Reply

  2. onngon : wahhh ko pun suka ek. katner nak carik the best masak lemak cili padi in town ek ? hehe :mrgreen:

    Reply

  3. cili padi nie memang senang nak hidup, campak aje benih kat pasu atau tanah hiduplah dia. Kalau ada yg tahan pedas, cili nie boleh buat jeruk, makan dgn mee siam putih. 😮

    Reply

  4. noni : eh camner rupanya mee siam puteh tuh ek ? macam mee rebus johor ke ? 🙂

    Reply

  5. pergh… orang kampung panggil cabai… warh..
    buat cili poting + kicap skit.. kene ikan bakar… fuiiii meleleh..
    tak pon kene masak lemak tempoyak ikan patin taruk ini
    cabai…. waaalllaaaweiiii tak hengat~

    ape ape pon aku suke poto poto ni… lawa giler~

    Kreuger®

    Reply

  6. kreuger : wahhh ko mmgbuat aku terimagine2 pasal ikan bakar tu la. siap la aku buat ayam barbeku hari isnin neh. hehe 🙂

    Reply

  7. Taklah, mee nie kita org panggil mee pati (rempah used bawang putih, halia, udang kering or daging), cubalah….. ia makan dgn lada jeruk sama ada cili padi or lada hijau sedap.

    Reply

  8. kalau mulut org tu mcm longkang pon bleh gak cilikan kan???
    😀

    Reply

  9. noni : haha x reti la nak buat. kat kl ada ke ? 🙂

    Reply

  10. cekgu : ya betul ! 🙂

    Reply

  11. Tak tahulah pulak, takpelah nanti datang johor cuba cari 😀

    Reply

  12. noni : aisey jauh tuh sampai jb dowh. haha 🙄

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge