Biasanyer Tengok Kudup Bunga Kantan Kan…Korang Pernah Tengok Bunga Lengkuas Ke ?

heheh mcm biasa aku akan tampil dengan entry bertajuk yang sungguh panjang

malas la nak mesra google crawler kan. haha

masa aku balik kampung tetiba terasa nak pegi petik bunga lengkuas

bukannya nak buat apa pun

just nak amik gambar adjer

hehe banyak giler siot bunga lengkuas neh

aku rasa adalah dalam 50 kuntum kot. memang banyak giler ah !

yang kudup nyer takde la plak. haha

haha yang kudup biasanyer dibuat laksa kan

yang dah terbukak mcm neh nak buat apa eh ?

hehe lengkuas tuh memang banyak la boleh buat kan

lengkuas neh boleh memedaskan masakan ok

memang ramuan yang wajib masuk dalam masakan tradisional melayu ok

hehe nak mencabut from tanah…mak aihhhh penat dowh !

haha memang mencabar minda ok nak mencabutnyer

hehe wokaylah…aku nak tidoq !

hehe ada sapa2 nak order bunga lengkuas dowh ? haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 responses to “Biasanyer Tengok Kudup Bunga Kantan Kan…Korang Pernah Tengok Bunga Lengkuas Ke ?

  1. waaaahh…..
    aku cume terpegun dengan kualiti gambar.. clear giler~
    DSLR???? Xplen skit.

    Kreuger®

    Reply

  2. kreuger : hehe no la. just digicam sony dsc w/1. beli tahun 2004 bro. hehe 😀

    Reply

  3. buleh makan ke bunga nih?

    Reply

  4. bunga kantan dari pokok lengkuas ek bro??
    aku baru tau laa… 😉
    err…
    bunga pokok buah naga pun lawa gak…
    mmg mcm Dragon.. 😀

    Reply

  5. shaxx : hehe of course la boleh makan. kudup pun boleh makan tau. hehe 😀

    Reply

  6. cekgu : hehe yep bunga lengkuas lah…hehe pokok naga belum berbunga lagi la. lambat lagi kot. hehe 😀

    Reply

  7. Wah, nak masak apa ye agaknya tu….

    Reply

  8. noni : nak masak yang pedas2 la. hehe 🙄

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge