[5 Photos] Musim Bunga Ros Sudah Kembali | Spring 2012 | Rose & Jasmine Garden | Islamabad, Pakistan

Perghhhhhhh sekali pandang memang penuh dengan bunga ros kat Rose & Jasmine Garden ni. Dua kali pandang lagilah banyak yang nampak kan. hehe 🙂 Musim bunga kali ni macam tak berapa nak jadi. Tahun lepas lagi best rasanya. Apa-apa pun masih ada banyak bunga ros untuk jadi santapan lensa kamera kali ini. Musim Bunga di Islamabad agak panas. Tidak seperti di Eropah di mana suhunya adalah sekitar 20-25’c sahaja. Di sini suhunya lebih daripada itu. Kadang-kadang saya keliru samada ini adalah Musim Bunga ataupun Musim Panas. Musim Panas yang berlengas. Musim panas yang menyakitkan kepala jika tidak bertopi apabila berada di luar rumah.

[ 1 ] Roses Are Blooming, Spring Is In The Air | Spring 2012 | Rose & Jasmine Garden | Islamabad, Pakistan | 21 04 2012 (PHOTO BY KNIZAM / KNIZAM.COM)

Namun musim panas juga membawa kebaikkan di bumi Pakistan ini. Musim panas menjanjikan musim mangga yang amat manis. Mangga Pakistan memang terkenal dengan kemanisannya. Musim panas juga akan membawa kita kepada bunga-bunga ros yang besar, cantik dan berwarna-warni sekali. Memang Pakistan terkenal dengan bunga ros dan mawar. Di Islamabad ada Rose & Jasmin Garden nya yang tersendiri. Di sini pelbagai spesis ros dan warna ditanam. Bunga-bunga di sini akan hanya berbunga setahun sekali sahaja yakni pada musim bunga dan musim panas sahaja. Jika anda terlepas untuk menikmati keindahan bunga-bunga ini tahun ini, sila tunggu dengan sabar sehingga pada tahun hadapan ya.

[ 2 ] Roses Are Blooming, Spring Is In The Air | Spring 2012 | Rose & Jasmine Garden | Islamabad, Pakistan | 21 04 2012 (PHOTO BY KNIZAM / KNIZAM.COM)

[ 3 ] Roses Are Blooming, Spring Is In The Air | Spring 2012 | Rose & Jasmine Garden | Islamabad, Pakistan | 21 04 2012 (PHOTO BY KNIZAM / KNIZAM.COM)

[ 4 ] Roses Are Blooming, Spring Is In The Air | Spring 2012 | Rose & Jasmine Garden | Islamabad, Pakistan | 21 04 2012 (PHOTO BY KNIZAM / KNIZAM.COM)

[ 5 ] Roses Are Blooming, Spring Is In The Air | Spring 2012 | Rose & Jasmine Garden | Islamabad, Pakistan | 21 04 2012 (PHOTO BY KNIZAM / KNIZAM.COM)

Sila rujuk ke bahagian Travelogue Section untuk membaca kisah-kisah & pengalaman saya berkelana di bumi Tuhan ini :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 responses to “[5 Photos] Musim Bunga Ros Sudah Kembali | Spring 2012 | Rose & Jasmine Garden | Islamabad, Pakistan

  1. kutip-kutip boleh buat sirap ros ni..hehe

    Reply

    KNizam Reply:

    oldtrafford : hehe sini pun ada sirap pakistan woooo hehe 🙂

    Reply

  2. cantiknya 🙂 x jemu dipandang..

    Reply

    KNizam Reply:

    tsuraya : hehe tengkiu2 hehe 🙂

    Reply

  3. Tang mana ni bro :O

    Reply

    KNizam Reply:

    hariz : kat islamabad ni ya hehe 🙂

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge