[12 Photos] Nasi Kandar Kuah Lebih + Bandung Soda Selasih = Syurga Dunia | Nasi Kandar Kudu bin Abdul | Penang Nasi Kandar | Kuala Lumpur, Malaysia

Nasi kandar, satu juadah yang tidak asing lagi bagi rakyat Malaysia. Dikhabarkan berasal dari Pulau Pinang. Patutlah banyak kedai nasi kandar di Pulau Pinang. Daripada Nasi Kandar yang kena beratur panjang sehinggalah ke Nasi Kandar di celah-celah lorong di tengah kota mutiara. Kalau di Kuala Lumpur, di mana pula nak jamah nasi kandar ini?

[ 1 ] Perghhhhh Memang Menawan Kalbu | Restoran Nasi Kandar Kudu Bin Abdul | Penang Nasi Kandar | Jalan Tuanku Abdul Rahman | iPhoneography | Kuala Lumpur | Malaysia | 09 06 2012 (PHOTOS BY KNIZAM/KNIZAM.COM)

Kalau nak datang sini masa lunch, kena datang awal. Tengok tu beratur punya la panjang sampai ke luar kedai. Berduyun-duyun manusia. Sudah beratur kena pula cari tempat duduk. Kalau datang dua orang bolehlah minta seorang lagi tempah tempat duduk dulu. Kalau tidak, dah selesai memilih lauk-pauk, ambil nasi kandar, tempat duduk pula tiada nanti. Berdiri dululah jawabnya.

Keseluruhannya memang sedap la nasi kandar kat sini. Kuah campur pun best. Harga standard ala-ala Nasi Kandar Pelita. Kalau ambil udang dan ketam memang agak mahal. Saya suka dengan daging masak hitam. Kena pula dengan sayur kobis dan bendi celur bersama telur rebus. Kena pula dengan bandung soda selasih. Perghhhhhh memang sedap tak terkata. Syurga dunia tercipta seketika.

[ 2 ] Restoran Nasi Kandar Kudu Bin Abdul | Penang Nasi Kandar | Jalan Tuanku Abdul Rahman | iPhoneography | Kuala Lumpur | Malaysia | 11 01 2015 (PHOTOS BY KNIZAM/KNIZAM.COM)

[ 3 ] Punya La Panjang Kena Beratur Setiap Datang Sini | Restoran Nasi Kandar Kudu Bin Abdul | Penang Nasi Kandar | Jalan Tuanku Abdul Rahman | iPhoneography | Kuala Lumpur | Malaysia | 11 01 2015 (PHOTOS BY KNIZAM/KNIZAM.COM)

Tempat letak kereta di sini senang saja. Dekat bahagian belakang ada tempat letak kereta percuma dan juga berbayar. Masuk sahaja mana-mana yang berkenaan di hati. Biasanya kalau makan di sini kena cepat sebab dah ramai yang menunggu nak makan sebab tak cukup kerusi. Ramai juga yang berdiri lepas dah ambil makanan. Kesian mereka. Jangan pula lepas makan, berborak sakan.

Ada juga yang beritahu mee goreng mamak dekat sini pun sedap juga. Setakat ini saya tidak berpeluang lagi nak memesan mee goreng mamak tersebut. Tunggu edisi seterusnya lah ya!

[ 4 ] Restoran Nasi Kandar Kudu Bin Abdul | Penang Nasi Kandar | Jalan Tuanku Abdul Rahman | iPhoneography | Kuala Lumpur | Malaysia | 11 01 2015 (PHOTOS BY KNIZAM/KNIZAM.COM)

[ 5 ] Restoran Nasi Kandar Kudu Bin Abdul | Penang Nasi Kandar | Jalan Tuanku Abdul Rahman | iPhoneography | Kuala Lumpur | Malaysia | 11 01 2015 (PHOTOS BY KNIZAM/KNIZAM.COM)

[ 6 ] Restoran Nasi Kandar Kudu Bin Abdul | Penang Nasi Kandar | Jalan Tuanku Abdul Rahman | iPhoneography | Kuala Lumpur | Malaysia | 11 01 2015 (PHOTOS BY KNIZAM/KNIZAM.COM)

[ 7 ] Restoran Nasi Kandar Kudu Bin Abdul | Penang Nasi Kandar | Jalan Tuanku Abdul Rahman | iPhoneography | Kuala Lumpur | Malaysia | 11 01 2015 (PHOTOS BY KNIZAM/KNIZAM.COM)

[ 8 ] Siap Nak Bertambah Nasi La Kat Sini | Restoran Nasi Kandar Kudu Bin Abdul | Penang Nasi Kandar | Jalan Tuanku Abdul Rahman | iPhoneography | Kuala Lumpur | Malaysia | 11 01 2015 (PHOTOS BY KNIZAM/KNIZAM.COM)

[ 9 ] Banyaknya Lauk-Pauk Di Sini | Restoran Nasi Kandar Kudu Bin Abdul | Penang Nasi Kandar | Jalan Tuanku Abdul Rahman | iPhoneography | Kuala Lumpur | Malaysia | 19 09 2010 (PHOTOS BY KNIZAM/KNIZAM.COM)

[ 10 ] Special Claypot Fish Head | Restoran Nasi Kandar Kudu Bin Abdul | Penang Nasi Kandar | Jalan Tuanku Abdul Rahman | iPhoneography | Kuala Lumpur | Malaysia | 19 09 2010 (PHOTOS BY KNIZAM/KNIZAM.COM)

[ 11 ] Bandung Soda Idaman Kalbu Bersama Selasihku Sayang | Restoran Nasi Kandar Kudu Bin Abdul | Penang Nasi Kandar | Jalan Tuanku Abdul Rahman | iPhoneography | Kuala Lumpur | Malaysia | 19 09 2010 (PHOTOS BY KNIZAM/KNIZAM.COM)

[ 12 ] Special Mutton Mysore Curry | Restoran Nasi Kandar Kudu Bin Abdul | Penang Nasi Kandar | Jalan Tuanku Abdul Rahman | iPhoneography | Kuala Lumpur | Malaysia | 19 09 2010 (PHOTOS BY KNIZAM/KNIZAM.COM)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

One response to “[12 Photos] Nasi Kandar Kuah Lebih + Bandung Soda Selasih = Syurga Dunia | Nasi Kandar Kudu bin Abdul | Penang Nasi Kandar | Kuala Lumpur, Malaysia

  1. Mak oi, beratur panjang giler
    Hamdi recently posted..Time fliesMy Profile

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge