[1 Photo] Pokok Bunga Gerbera Kuning Sedang Mekar & Kumbang Merayap Di Pagi Hari, Di Laman Seri | Islamabad, Pakistan

Pagi tadi masa tengah sibuk-sibuk nak bersiap nak bersarapan, terperasan yang pokok-pokok gerbera kuning dan oren di laman dah mula berkembang mekar. Tak banyak lagi, ada la dalam 6-7 kuntum yang sedang mekar. Bila nak ambil gambr dengan iPhone terperasan juga dah banyak ladybirds berkeliaran merayap-rayap di taman kali ni. Memang musim bunga dah kembali. Sekejap je musim bunga ni, lepas ni masuk plak musim panas 48’c. hehe 🙂

Tetiba juga teringat bait-bait dalam lagu Dato’ Sheila Majid melalui lagi beliau Hitam Putih Kehidupan – “Lihatlah sekitar alam, dunia luas terbentang, langit tinggi kebiruan, pohon-pohon kehijaun. Hembusan bayu yang menyegarkan”. Best kan lagu ni. Bila tengok balik bunga-bunga ni teringat kepada keindahan alam ciptaan Ilahi. Kita tak perlu pergi jauh untuk menikmati keindahan alam ciptaan tuhan. Cukup dengan meneliti keindahan di sekeliling kita sahaja.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 responses to “[1 Photo] Pokok Bunga Gerbera Kuning Sedang Mekar & Kumbang Merayap Di Pagi Hari, Di Laman Seri | Islamabad, Pakistan

  1. Makin lawa gambar. Pakai kamera baru ke?

    Reply

    KNizam Reply:

    syafrizal : yang ni pakai iPhone4 je hehe 🙂

    Reply

  2. oic ok hehe…

    Reply

    KNizam Reply:

    syafrizal : hehe 🙂

    Reply

  3. smart gambar ni,
    kalau jual ni mesti ada orng bermint nak beli.

    Reply

    KNizam Reply:

    cenderahati : hehe bukan untuk dijual hehe 🙂

    Reply

  4. Betul, kadang2 bila lihat dengan hati yang lapang, rasa sungguh bersyukur dengan setiap keindahan yang Allah ciptakan. Cantik gambar bunga tu, tambah2 bila ada ladybird tu 🙂
    Tp bab 48 C tak tahan tu. Phew!

    Reply

    KNizam Reply:

    ijan : hehe betul kan. alam sekeliling je dah cukup indah ni hehe 🙂

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge